Tarmac SL8 Pro - SRAM Force eTap AXS
Tarmac SL8 Pro - SRAM Force eTap AXS
SPECIALIZED
OPGELET: Enkel afhalen in de winkel
Niets is sneller dan de Tarmac SL8 dankzij een combinatie van aerodynamica, lichtgewicht en rijkwaliteit die eerder voor onmogelijk werd gehouden. Na acht generaties en meer dan twee decennia van ontwikkeling is het meer dan de snelste Tarmac ooit - het is 's werelds snelste racemotor. Zijn je benen er klaar voor? Met aerodynamica of lichtgewicht alleen win je geen races - snelheid is waar het om gaat. Het leveren van die snelheid vereist het creëren van een compromisloze combinatie van aerodynamica, lichtgewicht, stijfheid en flexibiliteit. Door racesimulaties met gegevens uit de echte wereld weet ons Ride Science-team dat de Tarmac SL8 de snelste racefiets ooit is gemaakt op de routes die er toe doen - 16,6 seconden sneller over 40 km, 128 seconden sneller over Milaan San Remo, 20 seconden sneller over de legendarische Tourmalet-klim .AERO IN ALLES: We zetten aero in waar het ertoe doet - de voorsprong - niet alleen waar het er goed uitziet. Daarbij hebben we onze meest aerodynamische racefiets ooit gemaakt. Ja, het is meer aero dan de Venge. Schone lucht is geoptimaliseerd voor maximaal voordeel met de nieuwe neuskegel van de Tarmac - de Speed Sniffer. Door de stuurbuis naar achteren te verplaatsen - de buis die de breedte van de balhoofdbuis bepaalt - kan de voorrand van de balhoofdbuis veel scherper zijn, wat resulteert in een veel lagere luchtweerstand. Gebruikmakend van nieuwe UCI-regels, heeft de Tarmac SL8 de smalste, meest aerodynamische zadelpen die we ooit hebben gemaakt, waardoor snel bewegende, vuile lucht rond de benen schoner kan terugstromen. Ruikt de overwinning niet zoet? MINIMUM GEWICHT, MAXIMALE AERO: De Tarmac SL8 leerde van Aethos om eenvoudig te kunnen worden gebouwd op het UCI-minimum met een volledige aero-opstelling. Het team leverde een duizelingwekkend, op de weegschaal kietelend frame van 685 gram - 15% lichter dan de Tarmac SL7 en lichter dan al het andere op de World Tour*. Met de mogelijkheid om lichtgewicht een topprioriteit te maken in de onderbuis, zitbuis en achterkant van de fiets, werden lessen van Aethos toegepast. De vorm van het frame draagt de belasting zo efficiënt dat extra koolstofstijfheidslagen overbodig worden. *Tenzij je natuurlijk de tijd meetelt dat Kasper Asgreen ons Aethos-frame van 585 gram reed tijdens een Touretappe. GAAT ALS HEL, RIJDT ALS HEMEL: Met enorme winst in stijfheid-gewicht - een verbetering van 33% ten opzichte van de SL7 - brengt de Tarmac SL8 legendarische handling, agressieve responsiviteit en op het WK bewezen geometrie naar een hoger niveau. De fiets is stijver bij de pedalen, nauwkeuriger bij het stuur, en combineert dat met een comfortabele rit in het zadel die een nieuwe maatstaf zet voor racefietscomfort. Dankzij onze Rider-First Engineering krijgt elke rijder, ongeacht zijn lengte, dezelfde ongeëvenaarde rijkwaliteit en handling. In het zadel levert de Tarmac SL8 6% meer flexibiliteit, zwevend over ruige wegen met een soepel gevoel dat uniek is in de gespannen wereld van racefietsen. De beproefde geometrie van Tarmac en de bandenspeling van 32 mm zijn identiek aan de SL7, wat zorgt voor een gemakkelijke aanpassing en de veelzijdigheid om banden met een groter volume te gebruiken wanneer dat nodig is. Er kan meer verschil zijn tussen twee mannelijke wielrenners dan tussen een man en een vrouw. Geslacht alleen biedt lang niet genoeg gegevens om zich te specialiseren en dat betekent dat het creëren van mannelijke of vrouwelijke fietsen willekeurig en achterhaald is. Elke rijder kan het volgende niveau voordeel van Tarmac SL8 krijgen. Het is tijd om verder te gaan dan gender. De Tarmac SL8 Pro levert uitzonderlijke prestaties met een volledige SRAM Force eTap AXS groepset met vermogensmeter, Roval Rapide CL II tubeless-ready wielset en een Roval Rapide stuur met een SL7 stuurpen. Je bent klaar om uit de doos te racen.
Weight Size
56cm
Weight
7.44 kg (16 lb, 6.4 oz)
COCKPIT
Saddle
Body Geometry Power Pro, hollow titanium rails
SeatPost
S-Works Tarmac SL8 Carbon seat post, FACT Carbon, 15mm offset
Handlebars
Roval Rapide Handlebar, carbon
Tape
Supacaz Super Sticky Kush
Stem
Tarmac integrated stem, 6-degree
Seat Binder
Tarmac integrated wedge
WHEELS & TIRES
Front Wheel
Roval Rapide CL II, 21mm internal width carbon rim tubeless ready, Win Tunnel Engineered, DT for Roval 350 hub, DT Swiss Revolution spokes, 51mm depth
Rear Wheel
Roval Rapide CL II, 21mm internal width carbon rim tubeless ready, Win Tunnel Engineered, DT for Roval 350 hub, DT Swiss Revolution spokes, 60mm depth
Inner Tubes
Turbo Ultralight, 60mm Presta valve
Front Tire
S-Works Turbo, 2BR, 700x26mm
Rear Tire
S-Works Turbo, 2BR, 700x26mm
SUSPENSION
Fork
Tarmac SL8 FACT 10r Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc
FRAMESET
Frame
Tarmac SL8 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
DRIVETRAIN
Chain
SRAM Force 12-speed
Bottom Bracket
SRAM DUB BSA 68
Shift Levers
SRAM Force eTap AXS
Front Derailleur
SRAM Force eTAP AXS, braze-on
Crankset
SRAM Force DUB, Power Meter
Cassette
SRAM Force, 12-speed, 10-33t
Rear Derailleur
SRAM Force eTAP AXS, 12-speed
Chainrings
48-35t
BRAKES
Front Brake
SRAM Force eTAP AXS, hydraulic disc
Rear Brake
SRAM Force eTAP AXS, hydraulic disc