S-Works Tarmac SL8 – SRAM RED AXS 2025
S-Works Tarmac SL8 – SRAM RED AXS 2025
SPECIALIZED
OPGELET: Enkel afhalen in de winkel
Niets is sneller dan de Tarmac SL8 dankzij een combinatie van aerodynamica, lichtgewicht en rijkwaliteit die voorheen voor onmogelijk werd gehouden. Na acht generaties en ruim twintig jaar ontwikkeling is hij meer dan de snelste Tarmac ooit: het is de snelste racefiets ter wereld. Je benen ervoor omhoog? Alleen aerodynamica of lichtgewicht winnen geen races; snelheid is waar het om gaat. Het leveren van die snelheid vereist het creëren van een compromisloze combinatie van aerodynamica, lichtgewicht, stijfheid en flexibiliteit. Door racesimulaties met behulp van gegevens uit de echte wereld weet ons Ride Science-team dat de Tarmac SL8 de snelste racefiets is die ooit is gemaakt op de routes die er toe doen: 16,6 seconden sneller over 40 km, 128 seconden sneller over Milaan San Remo, 20 seconden sneller over de legendarische Tourmalet-klim . Nu ontmoet de snelste racefiets ter wereld een SRAM RED AXS-groep met vermogensmeter - de lichtste elektronische groep ooit - en een Roval Rapide CLX II tubeless-ready wielset. Alle S-Works Tarmac SL8-modellen worden geleverd met een Roval Rapide-cockpit om gewicht te besparen en voor de snelst mogelijke voorsprong. AERO IN ALLES: We brengen aero daar waar het ertoe doet: de leading edge, niet alleen waar het er goed uitziet. In dit proces hebben we onze meest aerodynamische racefiets ooit gecreëerd. Ja, het is meer aerodynamica dan de Venge. Schone lucht is geoptimaliseerd voor maximaal voordeel met de nieuwe neuskegel van de Tarmac: de Speed Sniffer. Door de stuurbuis naar achteren te bewegen - de buis die de breedte van de balhoofdbuis bepaalt - kan de voorrand van de balhoofdbuis veel scherper zijn, waardoor een veel lagere weerstand ontstaat. Door gebruik te maken van nieuwe UCI-regels heeft de Tarmac SL8 de smalste, meest aerodynamische zadelpen die we ooit hebben gemaakt, waardoor snel bewegende, vuile lucht rond de benen schoner kan terugstromen. Ruikt de overwinning niet zoet? MINIMUM GEWICHT, MAXIMUM AERO: Tarmac SL8 heeft geleerd van Aethos om eenvoudig te kunnen worden gebouwd op het UCI-minimum met een volledige aero-opstelling. Het team leverde een geestverruimend, schaalprikkelend frame van 685 gram - 15% lichter dan de Tarmac SL7 en lichter dan al het andere op de World Tour*. Met de mogelijkheid om lichtgewicht een topprioriteit te maken in de onderbuis, zitbuis en achterkant van de fiets werden lessen van Aethos toegepast. De vorm van het frame draagt de belasting zo efficiënt dat extra koolstofstijfheidslagen overbodig worden. *Tenzij je natuurlijk de tijd meetelt waarop Kasper Asgreen met ons Aethos-frame van 585 gram reed tijdens een Touretappe. GAAT ALS DE HEL, RIJDT ALS DE HEMEL: Met enorme winsten in stijfheid in verhouding tot het gewicht - een verbetering van 33% ten opzichte van de SL7 - tilt de Tarmac SL8 het legendarische rijgedrag, het agressieve reactievermogen en de in het Wereldkampioenschap bewezen geometrie naar een hoger niveau. De fiets is stijver bij de pedalen, preciezer bij het stuur, en combineert dit met een soepele rit in het zadel, die een nieuwe maatstaf zet voor racefietscomfort. Dankzij onze Rider-First Engineering krijgt elke rijder, ongeacht zijn grootte, dezelfde ongekende rijkwaliteit en handling. In het zadel levert de Tarmac SL8 6% meer flexibiliteit en zweeft over ruige wegen met een soepel gevoel dat uniek is in de gespannen wereld van racefietsen. De beproefde geometrie van Tarmac en de bandenspeling van 32 mm zijn identiek aan die van de SL7, wat zorgt voor een gemakkelijke aanpassing en de veelzijdigheid om indien nodig banden met een groter volume te gebruiken. Er kan meer verschil zijn tussen twee mannelijke fietsers dan tussen een man en een vrouw. Geslacht alleen levert lang niet genoeg gegevens op om zich te specialiseren en dat betekent dat het maken van mannelijke of vrouwelijke fietsen willekeurig en achterhaald is. Elke rijder kan het volgende niveauvoordeel van Tarmac SL8 behalen. Het is tijd om voorbij gender te gaan. S-Works Tarmac SL8 is gespecificeerd met alleen de beste componenten. Een volledige SRAM RED AXS-groep met vermogensmeter - de lichtste elektronische groep ooit - en een Roval Rapide CLX II tubeless-ready wielset zijn de perfecte aanvulling op 's werelds snelste frame. Alle S-Works Tarmac SL8-modellen worden geleverd met een Roval Rapide-cockpit om gewicht te besparen en voor de snelst mogelijke voorsprong.
Frameset
Frame
S-Works Tarmac SL8 FACT 12r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
Suspension
Fork
S-Works FACT 12r Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc
Cockpit
Handlebars
Roval Rapide Cockpit, Integrated Bar/Stem
Stem
Roval Rapide Cockpit, Integrated Bar/Stem
Tape
Supacaz Super Sticky Kush
Saddle
S-Works Power with Mirror
SeatPost
S-Works Tarmac SL8 Carbon seat post, FACT Carbon, 15mm offset
Seat Binder
Tarmac Integrated Wedge
Brakes
Rear Brake
NEW SRAM RED AXS, hydraulic disc
Front Brake
NEW SRAM RED AXS, hydraulic disc
Drivetrain
Shift Levers
NEW SRAM RED AXS, hydraulic disc
Front Derailleur
NEW SRAM RED AXS, braze-on
Rear Derailleur
NEW SRAM RED AXS, 12-speed
Cassette
NEW SRAM RED XG-1290, 12-speed, 10-33t
Crankset
NEW SRAM RED AXS Power Meter
Chainrings
48/35
Bottom Bracket
SRAM DUB BSA 68
Chain
NEW SRAM RED 12-speed
Wheels & Tires
Front Wheel
Roval Rapide CLX II, Tubeless, 21mm internal width carbon rim, 51mm depth, Win Tunnel Engineered, Roval AFD hub, 18h, DT Swiss Aerolite spokes
Rear Wheel
Roval Rapide CLX II, Tubeless, 21mm internal width carbon rim, 60mm depth, Win Tunnel Engineered, Roval AFD hub, 24h, DT Swiss Aerolite spokes
Front Tire
S-works Turbo Rapidair 2BR, 700x26mm
Rear Tire
S-works Turbo Rapidair 2BR, 700x26mm
Inner Tubes
Turbo Ultralight, 60mm Front, 80mm Rear, Presta valve
Weight
Weight
6.66 kg (14 lb, 10.9 oz)
Weight Size
56